Ας δούμε όμως πως φτάσαμε εδώ… Όπως είχαμε γράψει τον περασμένο Ιανουάριο η ιδέα έπεσε από την Αερολέσχη Θήρας… Άλλωστε μία γειτονιά είναι Ανάφη – Σαντορίνη. Ο Δήμαρχος Ανάφης, Ιάκωβος Ρούσσος άρπαξε την ιδέα και προσπάθησε να την υλοποιήσει… Βρέθηκε και ο κατάλληλος πολιτικός (βλ Πάνος Καμμένος) και σιγά σιγά άρχισαν να παίρνουν τα πράγματα το δρόμο τους…

Τον Μάρτιο του 2016 στα γραφεία της ΥΠΑ βρέθηκαν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς αλλά και ο πιλότος Γιάννης Γρατσίας (έχει σχέση με το Ίδρυμα Λ&Ε Νομικού) όπου και συζήτησαν τις ενστάσεις, που είχε εκφράσει η Υπηρεσία. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, οι ενστάσεις κάμφθηκαν, με αποτέλεσμα η ΥΠΑ να δώσει την τελική έγκριση, για την κατασκευή του δημοτικού αεροδιαδρόμου, διαστάσεων 780×60 μέτρα. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι από τον Φεβρουάριο του 2014 έχει αδειοδοτηθεί και βρίσκεται σε λειτουργία διάδρομος που  έχει 680 μέτρα μήκος και 20 πλάτος και επισήμως χαρακτηρίζεται ως «Δημοτικό Πεδίο Προσγείωσης Ανάφης» και βρίσκεται απέναντι από το αεροδρόμιο Σαντορίνης…

Και βέβαια σημαντικό ρόλο θα παίξει η ΜΟΜΑ που θα τεθεί στη διάθεση του Δήμου ώστε να προχωρήσουν οι εργασίες… Στα τέλη Ιουλίου έγινε αποδεκτή από το Δήμο Ανάφης η προγραμματική σύμβαση, το ακίνητο έχει ήδη αγοραστεί από το Δήμο και το Υπουργείο αναλαμβάνει την υλοποίησή του… Πρώτο βήμα είπαμε η προγραμματική σύμβαση 11 άρθρων που περιλαμβάνει προμελέτη και κοστολόγιο.  Και χρονοδιάγραμμα; «Δύο μήνες για το πεδίο… Και εντός του Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσει όπως αναφέρει ο κος Ροούσος στην εφημερίδα «Κοινή Γνώμη»… Και πρόσθεσε ότι “το πρώτο σκέλος εργασιών, που αφορά στην προγραμματική σύμβαση, κατά το οποίο θα διανοιχθεί ο διάδρομος και θα «πέσει» και υλικό 3Α, ώστε να μπορεί να προσγειωθεί ένα μικρό ελικοφόρο αεροπλάνο, πιστεύω πως υπάρχουν οι προϋποθέσεις να είναι έτοιμο ακόμη και μέχρι τα Χριστούγεννα”.

Και στη συνέχεια ανοίγει η … όρεξη, με τον κος Ρούσσο να σημειώνει ότι σε επόμενο στάδιο, μετά την κατασκευή του διαδρόμου προσαπογειώσεων, οι αρμόδιοι εκ μέρους του Δήμου, θα εξετάσουν τις δυνατότητες, σχετικά με την επέκταση του διαδρόμου για ακόμη 200 μέτρα, προκειμένου, μαζί με την υλοποίηση των κατάλληλων κτιριακών εγκαταστάσεων, να υπάρξει προσγείωση, ακόμη και αεροπλάνου της γραμμής.