Με την εγκύκλιο 23/12/2016 και τη ένδειξη εξαιρετικά επείγον το υπουργείο ζητά από τους συλλόγους διδασκόντων χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση να καταθέσουν μέχρι τις 3 Φεβρουαρίου σχέδιο εκπόνησης για την υλοποίηση θεματικής εβδομάδας στα Γυμνάσια πάνω σε τρεις ενότητες α) διατροφή και ποιότητα ζωής β) πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων γ) έμφυλες ταυτότητες.

• Οι ενότητες που καλύπτει η θεματική εβδομάδα, είναι αντικείμενο μαθημάτων που διδάσκονται στο σχολείο ( οικιακή οικονομία, βιολογία). Βέβαια τις ώρες των μαθημάτων αυτών το υπουργείο τις μείωσε στην αρχή της χρονιάς και τώρα ζητά το αντικείμενό τους να είναι το περιεχόμενο της θεματικής εβδομάδας. Αντικαθιστά δηλαδή ώρες διδακτικές με μια γραφειοκρατικής δομής και οργάνωσης δραστηριότητα.
• Σε όλη τη διάρκεια αυτής της εβδομάδας το υπουργείο ζητά να αναπροσαρμοστεί όλο το σχολικό πρόγραμμα. Το γεγονός ότι το υπουργείο απαιτεί τον προγραμματισμό αυτόν στη μέση της χρονιάς , αδιαφορώντας για τον οποιοδήποτε προγραμματισμό έχουν κάνει ήδη τα σχολεία αλλά και ο κάθε εκπαιδευτικός ξεχωριστά, αποδεικνύει το άκαιρο της πρακτικής με αμφισβητούμενα παιδαγωγικά αποτελέσματα.
• Το υπουργείο αδιαφορεί για το πλήθος προγραμμάτων και δραστηριοτήτων που ήδη πραγματοποιούνται στα σχολεία μας για τα θέματα αυτά αλλά και για πολλά άλλα με πρωτοβουλία και ευθύνη των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί ( παρά την έλλειψη ουσιαστικής επιμόρφωσης και στήριξης του διδακτικού τους έργου από το υπουργείο παιδείας) αντιμετωπίζουν με ευαισθησία τα αντίστοιχα θέματα.
• Πρόκειται για υποκριτική στάση από την μεριά του υπουργείου που ενώ εντοπίζει σωστά την σημασία παρόμοιων θεμάτων για την εφηβική ηλικία τα αποκόπτει ουσιαστικά από την βασική τους διδασκαλία και τα μετατρέπει σε «πρόγραμμα». Δηλαδή οι μαθητές θα «βομβαρδίζονται» με πληροφορίες και μηνύματα μέσα σε μια εβδομάδα που δεν προλαβαίνουν να συζητήσουν-αφομοιώσουν ώστε να υπάρχει η συνεχής ανατροφοδότηση που επιτυγχάνεται μόνο μέσα από την συνεχή, συστηματική, ενσωματωμένη στη σχολική ζωή διδασκαλία και δραστηριότητα.
• Η σχετική εγκύκλιος απαιτεί υποχρεωτική συμμετοχή εκπαιδευτικών, ομάδα συντονισμού, φόρμα συμπλήρωσης σχεδίου υλοποίησης, φόρμα υποβολής στο ΙΕΠ για αποτίμηση υλοποίησης. Δηλαδή μετατρέπει το παιδαγωγικό έργο σε γραφειοκρατία, εντατικοποίηση της εργασίας, τυποποίηση, μετρήσιμα αποτελέσματα, δείκτες, ελεγχόμενο πλαίσιο.
• Το υπουργείο περιορίζει στο πλαίσιο αυτής της γραφειοκρατίας (υποχρεωτικότητα, ανάθεση) την παιδαγωγική αυτονομία των εκπαιδευτικών και τους αντιμετωπίζει ως υπαλλήλους που πρέπει απλώς να διεκπεραιώνουν οποιαδήποτε εντολή.
• Το υπουργείο απαιτεί την άμεση εφαρμογή της εγκυκλίου από τους συλλόγους διδασκόντων, αιφνιδιαστικά και χωρίς καμία ενημέρωση, τη στιγμή που όλο και μεγαλύτερος αριθμός εκπαιδευτικών αναγκάζεται να πηγαίνει σε δύο ή και παραπάνω σχολεία.
• Το γεγονός ότι το υπουργείο επείγεται και πιέζει για άμεση κατάθεση από τους συλλόγους διδασκόντων σχεδίου υλοποίησης αποδεικνύει ότι πιέζει για να έχει τα αποτελέσματα της αποτίμησης ως βάση για τις λεγόμενες «καλές πρακτικές» που θα είναι το επιχείρημα για την αυτοαξιολόγηση αρχικά και την αξιολόγηση μετά.
Η θεματική εβδομάδα στα Γυμνάσια αποτελεί ένα ακόμα κρίκο στην αλυσίδα των αλλαγών που προωθείται στην εκπαίδευση, στα ίδια τα αναλυτικά προγράμματα, στη νέα δομή του Λυκείου, έτσι όπως έχει περιγραφεί από τα πορίσματα του υποτιθέμενου κοινωνικού διαλόγου για την Παιδεία σε πλήρη αντιστοιχία με τις επιταγές του ΟΟΣΑ

• Για όλα τα πιο πάνω η Γενική Συνέλευση αποφάσισε
• – το Υπουργείο να ανακαλέσει την εγκύκλιο για τη θεματική εβδομάδα
• – να υπάρξει παράταση χρόνου-αναβολή ως προς τις σχετικές διαδικασίες των Συλλόγων Διδασκόντων (συνεδριάσεις κ. λ) τουλάχιστον ως την επανατοποθέτηση του υπουργείου σε σχέση με τις αποφάσεις της ΟΛΜΕ.
• — η ΟΛΜΕ να καλύψει συνδικαλιστικά τους συναδέλφους και τους συλλόγους διδασκόντων που διαφωνούν με την υλοποίησή της.
• — η ΟΛΜΕ να καλέσει Γενική Συνέλευση προέδρων ΕΛΜΕ ώστε να υπάρξουν αποφάσεις συνολικά για τις νέες παρεμβάσεις του υπουργείου αλλά και για το νέο τύπο Λυκείου.