Υπενθυμίζεται ότι ο ΑΔΜΗΕ είχε δώσει νωρίτερα μικρή παράταση στους διαγωνισμούς, συνολικού κόστους 86,8 εκατ. ευρώ, που αφορούν στη Β’ Φάση της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κυκλάδων η οποία αρχικά είχε προγραμματιστεί να μπει σε υλοποίηση περί τις αρχές του 2018. Τα έργα σχετικά με τις διασυνδέσεις Σύρου, Πάρου και Τήνου έχουν ήδη ολοκληρωθεί, ενώ πολύ σύντομα αναμένεται να ηλεκτριστεί και η Μύκονος, περί τα τέλη Φεβρουαρίου, κλείνοντας, κατασκευαστικά, την Α’ Φάση.

Οι προσφορές που κατατέθηκαν αφορούν στην κατασκευή Υποσταθμού 150 kV/MT στη Νάξο, με προϋπολογισμένο κόστος 11,16 εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 9 εκατ. ευρώ), στην αναβάθμιση και αντικατάσταση των υφιστάμενων καλωδιακών συνδέσεων μεταξύ ΆνδρουΛιβαδιού (14,5 χλμ.) και ΆνδρουΤήνου (4 χλμ.), με συνολικό κόστος 23,56 εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 19 εκατ. ευρώ) και το βασικό υποέργο της Β’ φάσης «Μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος υποβρυχίων και υπογείων καλωδίων 150kV XLPE για τις Διασυνδέσεις Πάρος–Νάξος και Νάξος–Μύκονος», που αφορά διασύνδεση μήκους περίπου 47,6 χλμ. με προϋπολογισμό 52,08 εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 42 εκατ. ευρώ).

Τα 3 έργα έλαβαν 6, 3 και 2 προσφορές αντίστοιχα με την διαδικασία στον Διαχειριστή αυτή τη στιγμή να βρίσκεται στο στάδιο των νομιμοποιητικών εγγράφων. Αμέσως μετά θα ακολουθήσει η αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών η οποία θα κρίνει, εν πολλοίς, τον ενδιαφερόμενο που θα επικρατήσει, εφόσον βάσει αυτών θα αποσφραγιστούν οι οικονομικές προσφορές κατά το τελικό στάδιο.

Στόχευση του ΑΔΜΗΕ παραμένει η ταχεία ολοκλήρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών ούτως ώστε το έργο να μην παρουσιάσει υπολογίσιμη απόκλιση από το χρονοδιάγραμμα που έχει κατατεθεί στη ΡΑΕ. Η Β’ φάση του έργου είναι κρίσιμη εφόσον στην ουσία κλείνει το βρόχο μεταξύ Πάρου, Νάξου και Μυκόνου και εξασφαλίζει διπλή τροφοδότηση, περιορίζοντας δραστικά την εξάρτηση των συγκεκριμένων νησιών από τους Αυτόνομους Σταθμούς Παραγωγής (ΑΣΠ), οι οποίοι χρησιμοποιούν πετρέλαιο.