Έχοντας τριετή ορίζοντα το σχέδιο εστιάζει στους τρόπους, με τους οποίους η Ένωση μπορεί να στηρίξει τα μέλη της αποτελεσματικά και άμεσα.

Οι δράσεις που περιλαμβάνει το επιχειρησιακό σχέδιο καλύπτουν την παραγωγή υλικού προβολής (content όπως κείμενα και φωτογραφίες) σε υψηλή ποιότητα, τη διαδικτυακή προβολή της Σύρου και των επιχειρήσεών της, τη δημιουργία μιας μεγάλης διαδικτυακής κοινότητας για τη Σύρο, τις συστηματικές επαφές με τα ελληνικά και διεθνή μέσα ενημέρωσης καθώς και τα κανάλια διανομής. Επίσης προτείνεται η υλοποίηση δράσεων που θα βοηθήσει τις τουριστικές επιχειρήσεις της Σύρου να αναβαθμίσουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και να ανταποκριθούν καλύτερα στις επιθυμίες των επισκεπτών.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στους τρόπους συνεργασίας της Ένωσης με άλλους φορείς όπως είναι ο Δήμος, η Περιφέρεια, ο ΕΟΤ και οι επαγγελματικοί φορείς της Σύρου, προκειμένου να προαχθεί ο κοινός στόχος για την αύξηση των τουριστικών εισπράξεων.

Κατά την παρουσίαση του επιχειρησιακού σχεδίου από το συντάκτη του Δρα. Δημήτρη Κούτουλα, ειδικό στο τουριστικό μάρκετινγκ και πανεπιστημιακό, τονίστηκε η ανάγκη για περαιτέρω αναβάθμιση της εικόνας και της ταυτότητας της Σύρου, καθώς από την έρευνα που διενεργήθηκε από πλευράς του διεφάνη η απουσία ενός ισχυρού destination brand και η ελλιπής διεθνής αναγνωρισιμότητα του νησιού.

«Για εμάς ως Ένωση Τουριστικών Καταλυμάτων Σύρου είναι πολύ σημαντικό να καταφέρουμε να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τα μέλη μας με ένα πολύ περιορισμένο κονδύλι,» τόνισε η Πρόεδρος της Ένωσης κυρία Χρηστιάννα Πάπιτση«Με την υποστήριξη και τις συμβουλές του κ. Κούτουλα θα επιδιώξουμε την ευρύτερη δυνατή συνεργασία με όλους τους τοπικούς φορείς, προκειμένου μέσα από κοινές δράσεις να αναπτυχθεί το κατάλληλο destination brand της Σύρου και να γίνουμε επιτέλους πιο γνωστοί στο ταξιδιωτικό κοινό από την Ελλάδα και ιδίως από το εξωτερικό.»

Την επόμενη της παρουσίασης η Ένωση διοργάνωσε για τα μέλη της αλλά και για κάθε ενδιαφερόμενο πολίτη ένα ιδιαίτερα εξειδικευμένο και πολυπληθές σεμινάριο με θέμα το ξενοδοχειακό μάρκετινγκ, το οποίο παρουσίασε με πολύ ζωντανό και μεταδοτικό τρόπο ο κ. Κούτουλας.